علیرغم پرتاب ۲۰ ماهواره اینترنتی؛

تاکید سازمان هوانوردی آمریکا بر جریمه ۶۳۰ هزار دلاری اسپیس ایکس

تاکید سازمان هوانوردی آمریکا بر جریمه ۶۳۰ هزار دلاری اسپیس ایکس

در حالیکه اسپیس ایکس ۲۰ ماهواره اینترنتی به مدار زمین پرتاب کرد، سازمان هوانوردی فدرال همچنان بر جریمه بیش از ۶۳۰ هزاردلاری برای این شرکت پافشاری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رییس سازمان هوانوردی فدرال آمریکا(FAA) اعلام کرد شرکت اسپیس ایکس باید با بالاترین سطح ایمنی فعالیت کند و از جریمه ۶۳۳ هزاردلاری پیشنهادی علیه شرکت برای نقض قوانین قبل از ۲ پرتاب موشک در سال ۲۰۲۳ میلادی دفاع کرد.

پیش از این، سازمان هوانوردی فدرال آمریکا(FAA) قصد خود برای تعیین جریمه بیش از ۶۳۰ هزاردلاری برای اسپیس ایکس را به دلیل عدم پیروی از قوانین در ۲ عملیات پرتاب در سال گذشته را اعلام کرد.

در همین راستا مایک ویتاکر مدیر FAA در جلسه استماع کنگره گفت: این شرکت حدود ۲۰ سال است که فعالیت می کند و تصور می کنم به بالاترین سطح ایمنی نیاز دارد که شامل به کارگیری یک سیستم مدیریت ایمنی است. چنین برنامه ای شامل یک طرح افشاگری نیز می شود.

او در ادامه با اشاره به پرتاب های موشک اسپیس ایکس در ماه های ژوئن و جولای ۲۰۲۳ میلادی از مقر فضایی کیپ کاناورال افزود: آنها بدون مجوز موشک پرتاب کرده اند. جریمه تنها ابزار ما برای اجبار شرکت ها به پیروی از اصول ایمنی است.

اسپیس ایکس اظهار نظر ویتاکر را به چالش کشید و در بیانیه ای اعلام کرد: تمام بیانیه های وی نادرست است. شرکت ما ایمن ترین و معتبرترین شرکت تامین کننده خدمات پرتاب موشک در جهان است و به طور کامل به ایمنی در تمام عملیات هایش متعهد است.

این در حالی است که اسپیس ایکس با وجود تمام چالش های گفته شده، همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد و امروز ۲۰ ماهواره اینترنتی استارلینک که ۱۳ دستگاه آنها مجهز به قابلیت Direct to call هستند.

یک موشک فالکون ۹ این ماهواره ها را از مقر فضایی وندربرگ در ساعت ۷:۰۱ به وقت گرینویچ امروز به فضا برد. بوستر نخست موشک ۸.۵ دقیقه پس از پرتاب به زمین بازگشت و روی پهپاد کشتی اسپیس ایکس در اقیانوس آرام فرود آمد. این دهمین پرتاب و فرود بوستر مذکور بود.

بوستر بالایی فالکون ۹ به مسیر خود ادامه داد و به مدار پایین زمین رفت و طبق برنامه ریزی ۲۰ ماهواره مذکور را ۶۰ دقیقه پس از پرتاب رها کرد.

این ماهواره ها به ابر خوشه استارلینک اضافه می شوند که هم اکنون بیش از ۶۳۰۰ دستگاه فعال دارد.

کد خبر 6235726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha